کودک

تربیت کودک و توجه به حس قوی و برتر آن و روانشناسی کودک در مراحل رشد و نمو

کودک

تربیت کودک و توجه به حس قوی و برتر آن و روانشناسی کودک در مراحل رشد و نمو

شب ادراری کودکان

مصرف مواد غذایی که دارای مواد رنگی مصنوعی ماننده قهوه، شیرکاکائو، شکلات و یا دارای ادویه‌های تند مانند سوسیس و کالباس هستند باعث انقباض شدید مثانه و شب ادراری می‌شوند.

شب ادراری کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس صلاح‌الدین دلشاد، دبیر علمی کنگره دانستنی‌های ضروری اورولوژی اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: 90 درصد از مبتلایان به شب ادارای به دلیل رفتارهای نادرست والدین دچار مشکلات روانی می‌شوند.

وی افزود: شب ادراری در سن 14 سالگی و سن بلوغ به یک درصد کاهش می‌یابد و سالانه 15 درصد از آمار مبتلایان به این مشکل کاسته می‌شود.

دبیر علمی کنگره دانستنی‌های اورولوژی اصفال خاطرنشان کرد: تعریف شب ادراری در میان کودکان زیر 5 سال وجود ندارد و این در حالی است که اگر یکی از والدین در کودکی شب ادراری داشته باشد در 40 درصد موارد فرزندشان شب ادراری خواهند داشت و اگر هر دو سابقه شب ادراری داشته باشند این میزان به 70 درصد می‌رسد.
دلشاد عواملی همچون مشکلات سیستم عصبی، عوامل ارثی، عفونت ادراری و استرس را موثر بر شب ادراری کودکان دانست و گفت: مصرف مواد غذایی که دارای مواد رنگی مصنوعی ماننده قهوه، شیرکاکائو، شکلات و یا دارای ادویه‌های تند مانند سوسیس و کالباس هستند باعث انقباض شدید مثانه و شب ادراری می‌شوند.

وی ریفلاکس یا برگشت ادرار به کلیه را در دختران پنج تا شش برابر پسران عنوان و تصریح کرد: بسیاری از این کودکان تا سنین شش سالگی و به بعد این بیماری در آنان تشخیص داده نمی‌شود و دچار عارضه عفونت ادرای و مشکلات کلیوی می‌شوند.

دلشاد ضمن تاکید بر اینکه نباید کودکانی را که شب ادراری دارند با آموزش صحیحی برای به موقع دستشویی رفتن ندارند را تنبیه کرد و با خشونت با آنان برخورد کرد، گفت: خانواده‌هایی که فرزندان خود را به دلیل شب ادراری تنبیه می‌کنند باید بدانند که کودکانشان در آینده احتمالا به مشکلات گوناگون از جمله یبوست و مسائل روانی دچار خواهند شد.

بنا بر گزارش دیگری از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران کنگره "دانستنیهای ضروری در ارولوژی اطفال "توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و با همکاری سایر مراکزعلمی و دانشگاهی سراسر کشور و انجمن جراحان اطفال ایران از 11 لغایت 13 دیماه سالجاری در مرکز همایشهای رازی برگزار می‌گردد.

دبیر علمی کنگره هدف از برگزاری این کنگره را بررسی روش‌های مختلف تشخیصی و درمان‌های بیماریهای ارولوژی اطفال و آشنایی با کاربرد فن‌آوریهای نوین و ایجاد ارتباط علمی هر چه بیشتر میان اساتید و متخصصین و دیگر رشته‌های علمی مرتبط و استفاده از توانمندیهای تخصصی جامعه پزشکی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: تشخیص، ارزیابی و درمان هیدرونفروز در کودکان، تشخیص بیماری‌های دستگاه ادراری در جنین، ناهنجاریهای ارولوژیک در مقعد بسته، عفوت ادراری در کودکان، سنگهای مجاری ادراری در کودکان، خونریزی مجاری ادراری در کودکان، ترومای کلیه و مجاری ادراری، شب ادراری، بی‌اختیاری ادراری و روشهای درمانی در کودکان، روشهای ختنه و راه‌های پیشگیری از عوارض، عوارض ختنه و نحوه درمان، ابهام جنسی نحوه تشخیص و درمان، علل نارسایی کلیه در کودکان، امکانات تشخیص در اورولوژی اطفال و ... از جمله موضوعات مورد بحث در این کنگره است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، دلشاد یادآور شد: کنگره دانستنیهای ضروری در اورولوژی اطفال برای متخصصین اطفال، ارولوژی، زنان و زایمان، ارولوژی اطفال، جراحان اطفال، جراحان عمومی 12 امتیاز، پزشکان عمومی 10 امتیاز و پرستاران 6 امتیاز بازآموزی دارد.

کنگره دانستنی‌های ضروری در اورولوژی اطفال با حضور 40 سخنران و ارایه بیش از 15 مقاله علمی بصورت پوستر و 6 پانل با موضوعات ارزیابی بیماری اورولوژی در جنین، ارزیابی بیماری‌های ارولوژی در کودکان و اطفال، ختنه و عوارض آن، ریفلاکس کلیه، عفونت ادراری و شب ادراری برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد